Xserwis.pl / Usługi / Blacharstwo lakiernictwo

Blacharstwo lakiernictwo

Świadczymy profesjonalne usługi blacharsko lakiernicze w Bydgoszczy. Usługi lakiernicze wykonujemy z dużą fachowością i materiałami najwyższej jakości. Pojazdy lakierowane są w komorze bezpyłowej z podwójnym oświetleniem o przepływie powietrza 20 000 m3/h z możliwością regulacji temperatury nadmuchiwanego powietrza.

Lakiernia wyposażona jest w najwyższej jakości sprężarkę śrubową o wydajności 50m3/h, oraz układ filtracyjny sprężonego powietrza, sygnalizujący o najmniejszym zabrudzeniu. Wszystkie elementy lakierni wraz z wysokimi umiejętnościami obsługi przez naszego lakiernika samochodowego gwarantują najwyższy poziom wykonywanych usług.

Współpracujemy z wieloma cenionymi w branży motoryzacyjnej hurtownikami części, sklepami z akcesoriami samochodowymi, producentami lakierów i sklepami z zaopatrzeniem dla warsztatów. Wśród naszych klientów cieszymy się opinią bezkonkurencyjnych w usłudze blacharstwa i lakiernictwa.

Blacharstwo i lakiernictwo – przygotowanie i etapy malowania karoserii

  1. Wszystko zaczynamy od demontażu. Elementy które nadają się do demontażu oddziela się od szkieletu karoserii. Konieczne jest także usunięcie wszelkich elementów tapicerki, klamek, listew ozdobnych itp. oraz zabezpieczenie szyb poprzez ich oklejenie albo również wymontowanie. W przypadku malowania całościowego, ze środka samochodu należy wyjąć fotele i elementy tapicerki.
  2. Następnym etapem jest matowienie elementu, jest on konieczny, aby pozbyć się starej warstwy lakieru. Ta czynność wymaga sporego wyczucia i prawidłowego dobrania kalibru papieru ściernego. Inna gradacja jest używana do zwykłego przygotowania powierzchni do podkładu (np. 320), inna do usuwania rdzy (60-120), a do szlifowania szpachli używa się kalibru 120-240.
  3. Kolejnym zabiegiem jest wypełnienie ubytków. Małe i płytkie uszkodzenia można uzupełnić lakierem bazowym, większe wymagają szpachlowania i kolejnego ścierania, aby uzyskać równą powierzchnię. Wszelkie pozostawione nierówności będą widoczne po pomalowaniu samochodu.
  4. Po szlifowaniu konieczne jest odpylenie powierzchni. Najlepiej, jeśli samochód może stać już wtedy miejscu, gdzie nie będzie narażony na żadne pyły unoszone przez wiatr lub przyklejające się owady. Każdy element karoserii musi też zostać dokładnie odtłuszczony.
  5. Kiedy już samochód jest dobrze przygotowany można przejść do nałożenia pierwszej warstwy, czyli podkładu. Należy dokładnie stosować się do instrukcji dotyczącej czasu potrzebnego do kompletnego wyschnięcia. Tu niczego nie da się przyspieszyć. Wyschnięty podkład szlifujemy, a co za tym idzie, potem znów odpylamy wszystkie elementy.
  6. Teraz czas na część zasadniczą, czyli położenie koloru. Procedura ta sama, ważne jest zachowanie czasu wysychania i kolejne przepolerowanie elementów, a potem odpylenie.

Dodać należy, że położenie każdej z tych warstw wymaga wprawnej ręki i wiedzy. Profesjonalny lakiernik wie, jaką grubość mają mieć konkretne warstwy, jak malować poszczególne elementy auta, gdzie należy przeprowadzić cieniowanie w przypadku malowania wybranych elementów itd. To właśnie tworzy tak wygórowane ceny za malowanie samochodu, czyli wiedza, umiejętności, poświęcony czas oraz oczywiście dobrej jakości materiały.

Przebieg pracy w komorze lakierniczej?

Musimy wiedzieć, że kabina lakiernicza ma dwie fazy użytkowania. Pierwsza to faza lakierowania. Jak sama nazwa wskazuje w trakcie tego etapu następuje dokładne polakierowanie samochodu. Lakier nakładany jest przez profesjonalnego lakiernika, który za pomocą odpowiednich narzędzi stara się dotrzeć do każdego miejsca na karoserii. Druga faza to suszenie. Nazwa wskazuje nam na proces osuszania samochodu po lakierowaniu.

Komora lakiernicza wytwarza powietrze o odpowiedniej temperaturze, które ma za zadanie osuszyć samochód. Najczęściej podczas tego procesu nie przebywamy w środku komory, ponieważ opary wydzielane przez nowo położoną warstwę lakieru mogą być szkodliwe dla zdrowia. Reasumując, proces nakładania danego lakieru nie jest jedynym, który przebiega w środku komory. Następują jeszcze inne. Jest to również osuszanie, jak i może zdarzyć się chłodzenie samochodu. W przypadku pierwszego procesu konieczne jest, aby lakiernik był w komorze, jednak w kolejnym nie musi tam przebywać.